BAUELEMENTE BAU

В брой 4/2014

Интервю с Андреас Хартлиф и Бонифациус Айхвалд

 

„Gealan винаги беше първата опция”

От месеци в бранша се коментираха преговорите за закупуването на производителя на профили Gealan. Непосредствено преди началото на fensterbau/frontale сделката бе осъществена. За свързаните с тази стъпка цели и стратегии разговаряме с Андреас Хартлиф, председател на управителния съвет на Veka и Бонифациус Айхвалд, ръководител търговия и маркетинг.

Какви цели преследвате със закупуването на Gealan Holding?

Андреас Хартлиф: През последните години успяхме добре да позиционираме Veka в Европа чрез постоянна работа в много държави. По наша преценка, постигането на понататъчни потенциали за растеж значително ще се подобрят, ако към досегашното добро развитие се добави нова придобивка. Със закупуването на Gealan сега ни се предоставя възможността за представянето на европейския пазар за профили с две самостоятелно развиващи се марки. Убедени сме, че разкриващите се от това възможности на различните пазарни сегменти ще доведе до по-активното пазарно представяне на групата. Това означава, че марката Gealan ще продължава да се развива самостоятелно в рамките на групата Veka.

Бонифациус Айхвалд: И за това си има причини. Gealan е реномирана марка с много клиенти, които са привързани към предприятието. Както спомена г-н Хартлиф, чрез тази придобивка гупата Veka ще засили позициите си на националния и международния пазар, а клиентите ни ще разполагат с още по-добра, отговаряща на потребностите им, продуктова и сервизна програма.

По отношение на качеството, респективно придържането към класовете профили RAL A или В, през последните години вървяхте в различни посоки.

Бонифациус Айхвалд: Да и ще продължаваме да го правим. Но сега, заедно с партньорите ни, имаме възможност да реагираме на различните потребности на отделните пазари по различен начин. Това не означава автоматично, че всеки предлага всичко, напротив. Уверяваме ви, че ще отделим достатъчно време за обсъждане на стратегическите промени и ще развием концепции, които целенасочено да са в подкрепа на клиентите ни.

В този процес сондираме мнението на клиентите, какво е от значение и представлява голям интерес, защото в действие са много аспекти, като например специално сервизно обслужване, елементарно и сигурно приложение, цена, профил на марката и т.н. Сами виждате, колко висока е комплексността, която трябва да се съобрази в рамките на интеграцията, но и колко високи са потенциалните възможности, които се разкриват. Радваме се на тази задача, на многото и по всяка вероятност интересните обсъждания. Реакциите показват, че клиентите ни се доверяват и се осланят на нас.

Ще запазите ли различните линии при Veka и Gealan?

Андреас Хартлиф: Двете предприятия при сегашната си ориентация стоят на собствено избрани позиции за обещано качество. Установихме, че разбирането за профилите и за крайните продукти в много отношения е съвсем сходно. Искаме да генерираме добавени стойности, които клиентите ни съответно да могат да продават на пазара. В рамките на това схващане, дебелината на стените на профилите е компонент от многото условия, които определят позиционирането и успеха на производителя на прозорци.

Големината в днешно време необходимост ли е за оцеляването на пазара?

Андреас Хартлиф: Описваният много пъти в бранша процес на концентриране е в пълен ход, както за системните доставчици, така и за производителите на дограма. По тази причина големината на предприятието за нас е предпоставка за дългосрочно съществуване на пазара. В продължение на много години израствахме органично, без да изключваме възможността за генериране на растеж чрез подобна покупка. С Gealan направихме тази стъпка и сега съвместно ще продължим да разработваме пазара. Една солидна финансова база по наша преценка е още по-важна предпоставка за бъдещото дълготрайно развитие.

Ще бъдат ли направени промени в управлението на Gealan?

Андреас Хартлиф: Още от 2012 година сме в процес на водене на преговори и успяхме доста основно да се запознаем с преговарящите колеги от Gealan. В следствие на това, днес може да кажем, че имаме пълно доверие в управляващия и работния персонал и е еднозначно в наш интерес да запазим наложилите се и добре работещи структури. Смятам, че на това място мога да говоря от името на мениджмънта на Gealan – ние бяхме еднозначно желания партньор, което бе подчертано не еднократно по време на преговорите. Направените анализи от рано ни показаха, че Gealan винаги е първата опция.

Ще се запазят ли доверените лицата за контакт при търговията?

Андреас Хартлиф: И тук нищо няма да се промени, така че за клиентите на Gealan лицата за контакт ще са на разположение както до сега. Как реагираха клиентите на Gealan на новината за покупката?

Бонифациус Айхвалд: Отзвукът в голяма степен беше положителен. Клиентите, както и служителите и управата искат сигурност при планирането и бъдещето. Ние като семейно управлявано предприятие може да предложим на всички участници необходимата приемственост и съответните рамкови условия. Това се разбра от служителите и клиентите и съответно се оцени.

А какви бяха коментарите от Вашите собствени клиенти?

Бонифациус Айхвалд: За това бяхме скептично настроени, но реакциите бяха от неутрални до положителни. Обобщено може да се каже, че отзвукът по време на fensterbau/frontale не беше толкова голям, колкото в специализираната преса. Очевидно ни се гласува доверието, че няма да допуснем грешките, които изникнаха при други сливания. Клиентите се довериха на нашите ангажименти и ги приеха като обвързващи. Това е напредък, който ще продължим.

Как ще разграничите двете марки в бъдеще?

Андреас Хартлиф: Както може да се очаква в един интеграционен процес от такава величина, все още има да се уточняват детайли и при двете фирми. Сега на това място да се обявят подробности е твърде рано. Как ще подходите към разработването на пазарите, така че да предотвратите взаимна конкуренция?

Бонифациус Айхвалд: На всички е ясно, че това няма да е лесно. В тази насока ни очаква изясняването на много детайли, но виждаме значителни възможности за управление, като например географията или при предлагането на нови продукти.

Производителите използващи профилите на Veka ще имат ли достъп и до acrilcolor-профилите на Gealan?

Бонифациус Айхвалд: Ще Ви отговоря с въпрос – смислено ли е изобщо всеки клиент да обработва acrilcolor-профилите? Не искаме да предлагаме всичко на всеки. В смисъла на стратегията за диференциране ще използваме новите многообразни възможности при продуктите по различен начин.

Така съвместно с клиентите, в зависимост от индивидуалната насоченост ще разработим ясна стратегия и ще установим целенасочена подкрепа.

Gealan екструдира профили в Литва и Румъния. Смятате ли на тези места да екструдирате и профили на Veka? Или в завода на Veka в Украйна да произвеждате профили на Gealan?

Андреас Хартлиф: По-тясно сътрудничество в тази насока по принцип може да се установи. Това може да стане под формата на съвместна организация на логистиката, например чрез съвместни складове или екструдирането на профили на другата марка. Но и за това е още рано да се каже нещо конкретно, тъй като все още нямаме одобрение на антитръстовите организации от всички държави. Ще уведомим обществеността и нашите служители, когато стане възможно.

При разработването на новите продукти ще заложите ли на платформената стратегия?

Андреас Хартлиф: В основни линии да. Все пак в определени сегменти, като например профилите за изработка на елементи за плъзгане с повдигане могат да се предложат единни решения за някои пазари. Потенциални възможности за ефекти на взаимодействие виждам по-скоро в областта на технологиите като например производството на инструменти, което днес е решаващия фактор за екструдиращите предприятия.

Планирате ли още покупки?

Андреас Хартлиф: Генерално получихме от много важни участници на пазара окуражаващ отзвук за покупката на Gealan. В момента основната ни задача е да приключим като група успешно процеса на интеграция както в Германия, така и в другите важни европейски пазари. Това изисква от нас пълна активност и максимална степен на отговорност. За това в момента нямаме стремеж за нова покупка, но като опция не го изключваме.

Г-н Айхвалд, г-н Хартлиф, благодарим Ви за разговора!

Избрани статии от Bauelemente Bau

Международен панаир на дърводобивната и дървопреработващата промишленост LIGNA 2017

Системни конструкции от алуминий и стомана

Пожароустойчиви врати в сградата на концерна на Philips в Хамбург

Асоциацията за фасаден инженеринг вече е факт

Collider Аctivity Center на фирма Walltopia в София

Монтаж на подпрозоречни первази

Още от новостите на Schüco на BAU 2017

Dr. Hahn показва модерен дизайн

Gealan S 9000 във франкфуртската сграда Westside Tower

Gretsch-Unitas предлага системни решения за всички варианти

Избор на индустриална врата

ADLER на Ligna в Хановер от 22 до 26 май 2017

Hörmann – стъклена врата за димо- и пожарозащита

Roto прави нулевия праг за врати тип хармоника възможен

Geze превръща сградите в Smart Buildings

Монтаж на дограми и фасади с изолационните носещи профили PURENIT

ift форум - Интересни факти за областта на изпитванията

Над деветдесет авторски парчета участват в Рейнарс Рок трамплин

Стъкло и стъклопакети за екстериор и интериор

Йовета глас - Свят от стъкло

Фасадите се превръщат в прожекционни екрани

Стъклата на Guardian Glass поставени в екстремни условия

Противовзломна защита

Висока топлоизолация и енергийна ефективност на дограмата

Решения за врати за общи и подземни гаражи

Покривни прозорци FAKRO – естественият избор

Продуктите на ADLER подчертават хармонията с природата

ЕТЕМ с нова система в продуктовото си портфолио Е39 за прозорци и врати тип хармоника

Нов силен играч на пазара

Veka разработва приложение за проектиране на прозорци

Монтаж на прозорци в топлоизолирани монолитни зидове с ограничена носимоспособност на дюбели

HAUTAU на BAU 2017 - Техника за сигурност и автоматизация – със система в бъдещето

BAU 2017, Мюнхен – от 16 до 21 януари 2017 - Предложения за архитекти

Интервю с председателя на Сдружение „Български врати, прозорци и фасади“

REYNAERS – решения за модерна архитектура

Нов референтен обект на Schüco

Rehau внася цвят в играта

Hautau определя комфорта като фактор на успеха

Фасаден инженер – старт на дългоочакваната нова професия

Дизайн на фасади и дограма, част 1

Winkhaus предоставя висока защита за домовете с брава-мартина autoLock AV3

Многобройни новости в областта на двуосовото отваряне

Velux Smart Ventilation – успешен панаирен дебют

Масо преработва панти и ножици

Roto допълва програмата

Veka хвърля поглед върху бъдещето на прозорците

Интервю с Андреас Хартлиф и Бонифациус Айхвалд

Schüco AWS 120 CC.SI сертифициран от Института в Дармщад

Hörmann – обогатена дизайнерска програма

Поредица „Съвети за успех” на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Veka залага на активния диалог с клиентите

Специалитетите

Резултати от работна среща в ift-Розенхайм

Adler поставя рекорд при измерването на адхезията

Kömmerling Chemische Fabrik GmbH със специална презентация на Българската строителна седмица 2014

Концентрирана компетентност

fensterbau/frontale 2014 отбеляза нов рекорд

Hautau – сила във вентилацията и автоматизацията

Нова генерация кутии за ролетни щори от Veka

Съветите за успех на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Schüco разширява възможностите за фасаден дизайн със системата Parametric Concept

Къде сме днес и с какво трябва да се съобразим

Българската следа в олимпийските съоръженията на Зимните олимпийски игри 2014 в Сочи

VEKA AG укрепва позициите си с придобиването на конкурента GEALAN

Фотобиореактори във фасадите за производство на енергия

fensterbau/frontale 2014 – по-силен от всякога

Поредица „Съвети за успех” на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Veka разширява асортимента от декори

Напълно автоматизиран прозорец от Roto

Интервю с председателя на Сдружение български врати, прозорци и фасади инж. Димитър Иванов

Фактори, въздействащи върху данъчния морал

Winkhaus предлага нов обков за големи прозорци

Стратегически партньор в проекта Green Solution House

Актуалната 76 милиметрова система на групата profine

GU с нови допълнения към концепцията за входни врати

Изследване на теглото на стъклопакетите

Мобилно измерване на Ug – стойностите и изчисляване на възможностите за намаляване на енергийните разходи

Законово противопоставяне на ЕС срещу предлагането на нелегално изсечена дървесина

Фотоволтаични и соларни системи от SCHÜCO

VELUX – естествена светлина на необичайно място

Inoutic предлага онлайн вариант за конфигуриране на прозорци

Saint Gobain има милост към монтажниците

Системите на Reynaers в авангардната сграда RED APPLE до Южния парк в София

Устойчиво решение за паралелно плъзгане от HAUTAU

Системи за вентилация от Gretsch-Unitas за жилища

Нова програма на Hörmann за интериорни врати SolideStyle

Съветите за сигурен успех от Гюнтер Шмиц специално за Бауелементе Бау

Обзор на европейския пазар, изразен в актуални стойности

Нов обков за паралелно плъзгане от Масо

Още по-голяма свобода на идеите в цвят

Тема на броя: стъкла и стъклопакети

Стъкло и стъклопакети за екстериор и интериор

Доволните клиенти осигуряват следващите поръчки

Бистро като вода, здраво като камък

Внезапно се заговори за универсалния дизайн

Секторен анализ на компетенциите на работната сила

Обков на Winkhaus с противовзломна защитна функция

Системите на Reynaers Aluminium в остъкления покрив на Bulgaria Mall

Съвети за проветряването при подмяна на дограмата

Границите на възможното

3С – импрегнирана уплътняваща лента за прозорци

glasstec 2012 – водещият панаир за стъкло

Видимо и осезаемо качество

Използват ли се лесно модерните прозорци?

Security Essen от 25 до 28 септември 2012 година

Нови терминали за Варна и Бургас

Нови изследвания показват възможностите на динамичните слънцезащитни системи

Водещите теми на BAU 2013

Повишена противовзломна защита за прозорци и балконски врати

Universal Design за строителните продукти

Ново от Reynaers : Венталис Акустик

Нова конструкция от Wicona

Solutia Inc. предлага ново Low-E фолио на пазара

Siegenia-Aubi разработи ново приложение за сигурни прозорци

Цялостни сертифицирани решения на Reynaers за пожарозащита

Renson разработи нова система за вентилация

Hautau с решения за вентилация

Sikkens - професионални покрития за дървените повърхности

Winkhaus осигурява надеждна вентилация

Siegenia-Aubi проправя нови пътища в обкова

HAUTAU с поглед в бъдещето

Adler предлага импрегнатор ...

Специално изискване за френския пазар

Системите за заключване на Winkhaus гарантират сигурността

Прозорците са повърхности, доставящи енергия

През Интернет, от всяка точка на света

Елементната фасада на Wicona

Somfy осигурява оптимални условия

Прозорецът като безплатен соларен колектор

Генерацията evo

Gealan предлага запълнени с пяна IKD®-профили за крила

Най-добрите възможности за дървените прозорци

Schüco санира италианското си седалище

Семинар на асоциация „Български врати и прозорци”

PVC прозорци и врати, разработено от сдружението „Български врати и прозорци”

Апликация за мобилен телефон от ift

Продуктите на топ-иноватора в Германия, представени на нашия пазар

Индивидуални решения на Hydro Building Systems за българския пазар

Добра информираност - устойчива дълготрайна стратегия

Добра информираност - устойчива дълготрайна стратегия

Системата CS104

Комплексно решение за осветяване на модерния интериор

Окрилени от нарастващото търсене

До 80 процента по-малко енергия

Почти безвредно влияние на прозорците

Ръчно дистанционно управление с изискан дизайн



 НАЧАЛО               КАТАЛОГ               ИЗБРАНО               ЗА НАС

Via Bulgaria Ltd.
Mobile: +359 888 598 660
bauelemente@viabulgaria.com
www.viabulgaria.com