BAUELEMENTE BAU

В брой 3/2014

Поредица „Съвети за успех” на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

 

Управление на марката в занаятчийството – как става това?

Защо трябва да купя точно от вас? Този основен въпрос си поставя всеки ваш клиент, преди да вземе решение за покупка. Важен критерии при подбора на изпълнителя е марката на вашето предприятие. Ако тя притежава желаните положителни качества и значение за клиента, той бързо се доверява и решава в полза на вашето предприятие. Темата марка в занаятчийството се приема твърде несериозно не само от страна на клиента, но и от страна на работодателя.

Големите марки като Miele или Apple са постоянно ангажирани с позиционирането си на пазара. Това е решаващо за достигане на правилната целева група и е в подкрепа на стратегическата насоченост на предприятието.

В нашата фирма например се занимавахме в продължение на година с нашата марка. В този период бързо ни стана ясно, че сме представени стабилно и екстровертно на пазара. Това положение бе добра основа, която ни помогна да стигнем до тук. В същото време ни стана ясно, че поради бързо променящите си условия на пазара трябваше да анализираме наново позиционирането си на пазара.

В центъра на фирмената ни философия естествено стои клиентът. Така целта и задачата ни е да предлагаме висококачествени продукти и услуги, които да създадат на клиентите ни красива и устойчива жизнена среда в дома им, като това е съпътствано постоянно от любезни и компетентни съвети, предоставени от квалифицирани служители, чисто изпълнени занаятчийски услуги и лесно достъпно сервизно обслужване по всяко време.

Разширяване на асортимента

Клиентите постоянно увеличават обсега на търсене, на което трябва да се реагира. Разширяването на продуктовата палитра и обхвата на услугите трябва да се развива, така че клиентът да получава максималното от един доставчик.

Така например могат да се добавят веранди, фотоволтажни инсталации, гаражни врати, интериорни врати и различни занаятчийски услуги, така че клиентът да получи максималното от вас.

За да дадем ясни параметри на новото си позициониране на пазара преработихме мотото си на „Предприятие, което впечатлява”, така че да отправим директно послание към потребителите.

За да придобие тази стратегия и външен израз предприехме най-големите маркетингови преобразувания в историята на нашето предприятие, което започна от изцяло ново визуално представяне – от естетиката и рекламното изражение на медийното ни присъствие до качеството на облеклото на служителите и интернет представянето ни.

Елементи на пазарното позициониране на марката

За да позиционира правилно марката си на пазара, всяко занаятчийско предприятие трябва първо да си изясни следните шест въпроса, така че да може да пристъпи към последователното им изпълнение и това да доведе до успех.

Първият основен въпрос е какво точно можем да правим най-добре. В нашият случай, наред с висококачествените продукти и перфектно организираните процеси това което можем особено добре е преди всичко да извършваме надежден и много чист монтаж.

Вторият въпрос, който трябва да изясним е свързан с определяне на ценностите на марката. От основаването на нашето предприятие през 1992 година, впечатляването на клиентите е залегнало в основата на всяка наша дейност.

Тъй като тези две значения на марката за нас остават непроменени, нагодихме марковата индивидуалност към нужните промени.

Тук следва въпроса как да се представяме. Защото представянето еднозначно придава характера на марката. Този, който се представя с размита визия и изхожда само от собствените си персонални виждания, скоро достига крайния предел. Високото качество на продуктите и услугите се свързва и с висококачествено представяне във всички насоки. За придаване на външно изражение на тази позиция съвсем логично последва и промяната на фирменото облекло с по-изискано.

Следващия въпрос, с който трябва да се заеме предприятието е какво обещава марката, т.е. какво очакват от нас клиентите. Наред с класическите очаквания, които има всеки клиент за професионално консултиране, монтажа и сервизно обслужване, при нас се добавя широк избор на продукти и услуги. Квотата на препоръки е 98%, потвърдено от нашите клиенти, които логично искат да получат все повече продукти и услуги, като например висококачествени гаражни врати или интериорни врати. Тук не става въпрос „да си напълним гушите”, а да предлагаме на съществуващите клиенти още нещо ново, което им е необходимо и което ще са доволни да получат точно от нас.

Определяне на ползите за клиентите

Петият въпрос е свързан с позиционирането на марката, т.е. какво можем по-добре от другите. Тук съществуват много възможности. Важното обаче при всички действия е да се извадят на преден план ползите за клиентите. Например за нашето предприятие това е 24 часовото сервизно обслужване, достижимо свободно и безпроблемно или чистия монтаж, защото наред с професионализма на изпълнението, клиентите залагат голяма стойност и на чистотата. Допълнителна полза клиентите получават от това, че контактуват само с един доставчик, който поема грижите за всичко.

Последният шести въпрос е свързан с историята на марката. Става въпрос за това каква история разказваме. Всяка марка има своята история, а от това се интересуват много клиенти, защото така разбират, кой стои зад това предприятие, какви са постиженията му и защо, както и какви промени са направени, как и защо са извършени.

Това създава доверие, тъй като дългата история говори за традиция и е доказателство за възможностите де се устои и в бъдеще.

При всички въпроси свързани с марката преди всичко трябва да е ясно какви са намеренията на предприемача за по-доброто позициониране на предприятието, как стои неговата фирма в момента и как се определят бъдещите й позиции.

Всички тези въпроси свързани с марката се отнасят и до работодателя, както и до служителите. Защото в хода на все по-осезателната липса на специалисти, позиционирането като работодател става все по-важно. Кандидатстващите за работа във вашето предприятие си задават въпроса „Защо точно аз трябва да работя тук?”.

Повече по темата за позиционирането на марката като работодател може да прочетете в следващия ни брой.

Избрани статии от Bauelemente Bau

Международен панаир на дърводобивната и дървопреработващата промишленост LIGNA 2017

Системни конструкции от алуминий и стомана

Пожароустойчиви врати в сградата на концерна на Philips в Хамбург

Асоциацията за фасаден инженеринг вече е факт

Collider Аctivity Center на фирма Walltopia в София

Монтаж на подпрозоречни первази

Още от новостите на Schüco на BAU 2017

Dr. Hahn показва модерен дизайн

Gealan S 9000 във франкфуртската сграда Westside Tower

Gretsch-Unitas предлага системни решения за всички варианти

Избор на индустриална врата

ADLER на Ligna в Хановер от 22 до 26 май 2017

Hörmann – стъклена врата за димо- и пожарозащита

Roto прави нулевия праг за врати тип хармоника възможен

Geze превръща сградите в Smart Buildings

Монтаж на дограми и фасади с изолационните носещи профили PURENIT

ift форум - Интересни факти за областта на изпитванията

Над деветдесет авторски парчета участват в Рейнарс Рок трамплин

Стъкло и стъклопакети за екстериор и интериор

Йовета глас - Свят от стъкло

Фасадите се превръщат в прожекционни екрани

Стъклата на Guardian Glass поставени в екстремни условия

Противовзломна защита

Висока топлоизолация и енергийна ефективност на дограмата

Решения за врати за общи и подземни гаражи

Покривни прозорци FAKRO – естественият избор

Продуктите на ADLER подчертават хармонията с природата

ЕТЕМ с нова система в продуктовото си портфолио Е39 за прозорци и врати тип хармоника

Нов силен играч на пазара

Veka разработва приложение за проектиране на прозорци

Монтаж на прозорци в топлоизолирани монолитни зидове с ограничена носимоспособност на дюбели

HAUTAU на BAU 2017 - Техника за сигурност и автоматизация – със система в бъдещето

BAU 2017, Мюнхен – от 16 до 21 януари 2017 - Предложения за архитекти

Интервю с председателя на Сдружение „Български врати, прозорци и фасади“

REYNAERS – решения за модерна архитектура

Нов референтен обект на Schüco

Rehau внася цвят в играта

Hautau определя комфорта като фактор на успеха

Фасаден инженер – старт на дългоочакваната нова професия

Дизайн на фасади и дограма, част 1

Winkhaus предоставя висока защита за домовете с брава-мартина autoLock AV3

Многобройни новости в областта на двуосовото отваряне

Velux Smart Ventilation – успешен панаирен дебют

Масо преработва панти и ножици

Roto допълва програмата

Veka хвърля поглед върху бъдещето на прозорците

Интервю с Андреас Хартлиф и Бонифациус Айхвалд

Schüco AWS 120 CC.SI сертифициран от Института в Дармщад

Hörmann – обогатена дизайнерска програма

Поредица „Съвети за успех” на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Veka залага на активния диалог с клиентите

Специалитетите

Резултати от работна среща в ift-Розенхайм

Adler поставя рекорд при измерването на адхезията

Kömmerling Chemische Fabrik GmbH със специална презентация на Българската строителна седмица 2014

Концентрирана компетентност

fensterbau/frontale 2014 отбеляза нов рекорд

Hautau – сила във вентилацията и автоматизацията

Нова генерация кутии за ролетни щори от Veka

Съветите за успех на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Schüco разширява възможностите за фасаден дизайн със системата Parametric Concept

Къде сме днес и с какво трябва да се съобразим

Българската следа в олимпийските съоръженията на Зимните олимпийски игри 2014 в Сочи

VEKA AG укрепва позициите си с придобиването на конкурента GEALAN

Фотобиореактори във фасадите за производство на енергия

fensterbau/frontale 2014 – по-силен от всякога

Поредица „Съвети за успех” на Гюнтер Шмиц за Bauelemente BAU

Veka разширява асортимента от декори

Напълно автоматизиран прозорец от Roto

Интервю с председателя на Сдружение български врати, прозорци и фасади инж. Димитър Иванов

Фактори, въздействащи върху данъчния морал

Winkhaus предлага нов обков за големи прозорци

Стратегически партньор в проекта Green Solution House

Актуалната 76 милиметрова система на групата profine

GU с нови допълнения към концепцията за входни врати

Изследване на теглото на стъклопакетите

Мобилно измерване на Ug – стойностите и изчисляване на възможностите за намаляване на енергийните разходи

Законово противопоставяне на ЕС срещу предлагането на нелегално изсечена дървесина

Фотоволтаични и соларни системи от SCHÜCO

VELUX – естествена светлина на необичайно място

Inoutic предлага онлайн вариант за конфигуриране на прозорци

Saint Gobain има милост към монтажниците

Системите на Reynaers в авангардната сграда RED APPLE до Южния парк в София

Устойчиво решение за паралелно плъзгане от HAUTAU

Системи за вентилация от Gretsch-Unitas за жилища

Нова програма на Hörmann за интериорни врати SolideStyle

Съветите за сигурен успех от Гюнтер Шмиц специално за Бауелементе Бау

Обзор на европейския пазар, изразен в актуални стойности

Нов обков за паралелно плъзгане от Масо

Още по-голяма свобода на идеите в цвят

Тема на броя: стъкла и стъклопакети

Стъкло и стъклопакети за екстериор и интериор

Доволните клиенти осигуряват следващите поръчки

Бистро като вода, здраво като камък

Внезапно се заговори за универсалния дизайн

Секторен анализ на компетенциите на работната сила

Обков на Winkhaus с противовзломна защитна функция

Системите на Reynaers Aluminium в остъкления покрив на Bulgaria Mall

Съвети за проветряването при подмяна на дограмата

Границите на възможното

3С – импрегнирана уплътняваща лента за прозорци

glasstec 2012 – водещият панаир за стъкло

Видимо и осезаемо качество

Използват ли се лесно модерните прозорци?

Security Essen от 25 до 28 септември 2012 година

Нови терминали за Варна и Бургас

Нови изследвания показват възможностите на динамичните слънцезащитни системи

Водещите теми на BAU 2013

Повишена противовзломна защита за прозорци и балконски врати

Universal Design за строителните продукти

Ново от Reynaers : Венталис Акустик

Нова конструкция от Wicona

Solutia Inc. предлага ново Low-E фолио на пазара

Siegenia-Aubi разработи ново приложение за сигурни прозорци

Цялостни сертифицирани решения на Reynaers за пожарозащита

Renson разработи нова система за вентилация

Hautau с решения за вентилация

Sikkens - професионални покрития за дървените повърхности

Winkhaus осигурява надеждна вентилация

Siegenia-Aubi проправя нови пътища в обкова

HAUTAU с поглед в бъдещето

Adler предлага импрегнатор ...

Специално изискване за френския пазар

Системите за заключване на Winkhaus гарантират сигурността

Прозорците са повърхности, доставящи енергия

През Интернет, от всяка точка на света

Елементната фасада на Wicona

Somfy осигурява оптимални условия

Прозорецът като безплатен соларен колектор

Генерацията evo

Gealan предлага запълнени с пяна IKD®-профили за крила

Най-добрите възможности за дървените прозорци

Schüco санира италианското си седалище

Семинар на асоциация „Български врати и прозорци”

PVC прозорци и врати, разработено от сдружението „Български врати и прозорци”

Апликация за мобилен телефон от ift

Продуктите на топ-иноватора в Германия, представени на нашия пазар

Индивидуални решения на Hydro Building Systems за българския пазар

Добра информираност - устойчива дълготрайна стратегия

Добра информираност - устойчива дълготрайна стратегия

Системата CS104

Комплексно решение за осветяване на модерния интериор

Окрилени от нарастващото търсене

До 80 процента по-малко енергия

Почти безвредно влияние на прозорците

Ръчно дистанционно управление с изискан дизайн



 НАЧАЛО               КАТАЛОГ               ИЗБРАНО               ЗА НАС

Via Bulgaria Ltd.
Mobile: +359 888 598 660
bauelemente@viabulgaria.com
www.viabulgaria.com